Met de lente verscheen ook de PVDA-Hageland op de markt van Aarschot

Tijd om het Turteltaksproces aan de marktgangers van Aarschot bekend te maken, moeten ze gedacht hebben. En tegelijk ook tijd om blauwe Gwendolyn van antwoord te dienen op haar domme aanval op de PVDA in haar stadskrantje eerder dit jaar. Met vijf, en getooid in de rode hesjes van de partij, trok de PVDA-groep van het Hageland naar de markt.

Met drieën spraken ze de passanten aan om de petitie voor de afschaffing van de Turteltaks te tekenen en mee te doen met het proces. De twee overigen deelden flyers uit, die vlot van de hand gingen. Na afloop werden in 't café de handtekeningen geteld en de reacties van de mensen besproken. In totaal haalden handtekeningen van 45 personen op, waarvan 19 op de hoogte willen blijven van de afloop van het proces. “Verscheidenen die tekenden zeiden dat ze voor de PVDA stemden. En velen wensten ons na onze babbel en hun handtekening, veel succes met onze actie en met het proces”. “Een paar keer heb ik waardering gehoord voor het werk van de partij en dat nu eindelijk de PVDA in de lift zit.” “Iemand die zei dat hij voor ons stemde heb ik overtuigd dat hij het boek van Peter Mertens moet gaan kopen.”
De actie op de markt krijgt ook nog een vervolg. Ann: “We gaan de rest van de flyers, en dat zijn er meer dan 2000, in de wijken van Aarschot bussen. Naast ons antwoord op Gwendolyn Rutten staat er ook in hoe de mensen zich kunnen aansluiten bij de proces voor de afschaffing van de ongrondwettelijk Turteltaks.”

Free Van Doorslaer