PVDA-Hageland houdt succesvolle ledenvergadering

Eindelijk eens kennismaken met de talrijke leden die we nog niet ontmoet hadden, dat was de doelstelling die de basisgroep van PVDA-Hageland zichzelf gesteld had, toen ze besloot haar eerste ledenvergadering te organiseren. Het werd een succes over de hele lijn.

Twee maand geleden besloot de PVDA-Hageland haar leden eens samen te brengen in Aarschot om al die gezichten achter de namen op papier te leren kennen. Sommigen hadden we wel al ontmoet op een nieuwjaarsreceptie of bij een promotiestand voor ManiFiesta op de markt, of hadden mee flyers gebust in Aarschot, maar velen bleven toch onbekenden. En zo werd een heus stappenplan uitgeschreven, waarbij het brochuurtje 'De Basisgroep in Actie' een nuttige leiddraad bleek. Een uitnodigingsbrief met de post, daarna een herinneringsmail en ten slotte een telefoonronde naar alle leden: het werd allemaal volgens een voorafgemaakt schema uitgevoerd. En zo kwamen ook de inschrijvingen een voor een binnen. Wie niet kon aanwezig zijn wenste ons veel succes toe en hoopte er de volgende keer wel bij te zijn. Ten slotte zorgden hapjes, drankjes en soep voor een feestelijk sfeer, waarbij iedereen zich direct op zijn gemak voelde.

Nieuwe handen uit de mouwen

Centraal stond een vraaggesprek met provinciaal PVDA-voorzitter Sander Vandecapelle. Octaaf van de groep toonde zich een professioneel interviewer die alle aanwezigen in de ban hield. Vooraf kregen de groepsleden nog de gelegenheid elkaar aan het publiek voor te stellen. Ook aan een attractie was gedacht: een vuurspuwer was ingehuurd om de regenwolken weg te blazen en de buren met schrikogen achter de ramen te zien meekijken.

Na het 'officieel' gedeelte werd er nog verder gepraat en gepeild naar de vaardigheden van de nieuwkomers en naar de mogelijkheden om mee te werken met de partij-groep. Opmerkelijk dat zovelen er enthousiast op reageerden. Verscheidene nieuwkomers wilden meewerken en de handen uit de mouwen steken om de PVDA in de streek meer bekendheid te geven.

En zo eindigde een zeer geslaagde ontmoeting, waar alle aanwezigen een fijne herinnering aan zullen overhouden en die de basisgroepleden ook overtuigde om nog meer dan vroeger ook de leden die niet altijd rond een vergadertafel komen zitten, te betrekken bij de plannen voor de uitbouw van de partij.

Free Van Doorslaer

Foto's: Thea Swinkels