Nieuws

Met de petitie "te koop, te huur, te duur" trok de Leuvense PVDA-afdeling op zaterdagnamiddag de Ridderbuurt in.

Nieuws

De Leuvense afdeling van de PVDA voert actie tegen leegstand in Leuven. Ze doen dat symbolisch aan een huis in de Brusselsestraat dat al 19 jaar leeg staat en zelfs onbewoonbaar verklaard werd. De aanpak van leegstand een eerste stap in de goede richting om de wooncrisis in Leuven aan te pakken. “Op dit moment staan meer dan 3000 mensen op de wachtlijst voor een sociale woning in Leuven” zegt Line De Witte van de PVDA, “De Stad moet woningen die langer dan vijf jaar leegstaan onteigenen en er sociale woningen van maken”.

425 woningen staan leeg in Leuven

Nieuws

Het duurder parkeren blijft de gemoederen bedaren in Vilvoorde. Het voorgeschotelde parkeerbeleid waarbij de bevolking moet opdraaien voor de winsten van een parkeermultinational is voor de Vilvoordenaar geen optie. ‘Laat de mensen beslissen, wij gaan voor een referendum’, luidde het in de inkomhal van het stadhuis maandag.

Nieuws

Vandaag bij de mensen in Vilvoorde langsgegaan om het nieuwe parkeerplan uit te leggen.

Veel positieve aanmoedigingen gekregen en 61 handtekeningen verzameld. 'Goed dat er nog iemand voor ons opkomt, gewone mensen moeten al genoeg betalen', liet een kranige dame van in de tachtig ons alvast weten.

(bericht van Sander B, op fb Vlaaams-Brabant)

Nieuws

Ook genoeg van steeds te moeten betalen in Vilvoorde? Is de parkeertaks voor jou ook de druppel?

Laat van je horen! Met een simpele SMS krijg je volgende raamaffiche bij jou aan de deur bezorgd. Ook stickers vallen te bestellen. Aarzel niet langer en stuur 'AFFICHE en/of STICKER + naam en adres' naar 0472/23 69 71

Nieuws

De PVDA-afdeling van Vilvoorde en omstreken kon in een gezellige ontmoeting met een veertigtal aanwezigen haar vernieuwd secretariaat openen.

Het hoogtepunt was ongetwijfeld de terugblik van kameraad Stan op veertig (!) jaar werking in de streek. De bezetting van VTR, de strijd van de Renaultarbeiders, de uitbouw van het partijhuis dat gekend werd als "de Spiegel", allemaal herinneringen aan bevlogen decennia! En ook aan 'Roos-en-Stan' die dit belichaamden en op wiens schouders dit rustte.

Nieuws

Tine Van Rompuy is een van de gezichten van de PVDA in Vlaams-Brabant. Sinds deze psychiatrische verpleegster met brugpensioen ging doet ze vrijwilligerswerk bij vzw De Ruimtevaart, wat tot oktober vzw Leren Ondernemen heette. Een gesprek over inzet en over de woekerende armoede in dit rijke landje.

Nieuws

'Waarom vlucht dat gezin niet gewoon naar Libanon?' vroeg Theo Francken, staatssecretaris van Asiel en Migratie, zich vorige week af op het moment dat België 6.334 Syrische vluchtelingen telt en Libanon - een land met amper 4,5 miljoen inwoners - officieel 1.172.753 Syrische vluchtelingen opvangt.

Nieuws

Het is een vreemd soort mensen dat kiest voor een leven in het onderwijs.

Nieuws

Gaat het grondwettelijk recht op vrije meningsuiting doorwegen op een reglement van de spoorwegpolitie? Dat is de inzet van het proces tegen PVDA'er Wout Lootens voor de correctionele rechtbank van Leuven van vorige donderdag 3 november.