Nieuws

Zondagochtend las Charles Ducal in het Bel10-café van Radio 1 onderstaand gedicht, een 'I have a dream' van eensgezind verzet tegen een economisch systeem dat almaar meer ongelijkheid, sociale afbraak en armoede produceert. Maak zijn droom ook tot de uwe. Donderdag op de nationale betoging.

EEN WOEDE

Er is een woede op komst die alles veranderen zal,

die als een reinigende storm door de hoofden

zal spoelen, en de straat opgaan in een machtig getal.

Nu nog loopt de een blind, de ander doof,

Nieuws

Omdat de Israëlische politie veel know how heeft opgebouwd om tegenstanders te 'ondervragen' loopt er een Europees samenwerkingsproject waaraan de KU Leuven meewerkt. Toen maandagmorgen de professorenstoet uitging, eisten actievoerders dat er een einde komt aan deze schandelijke samenwerking.

Nieuws

Als het stadsbestuur instemt met een verkoop van veertien procent Eandis-aandelen aan het Chinese bedrijf SGCC is dat slecht voor de Leuvenaar. Energie is een basisbehoefte, en onze energievoorziening hoort in handen van de samenleving te zijn. Met PVDA Leuven stellen we daarbij ernstige vragen bij deze verkoop over de dubbele pet van burgemeester en ondervoorzitter bij Eandis Louis Tobback. Energievoorziening moet in publiek bezit blijven.

De Leuvenaar zal betalen

Nieuws

Op zaterdag 24 september had de jaarlijkse Kortenbergse braderie plaats op een zonovergoten verkeersvrije Leuvensesteenweg. Iemand zei: “Ik voel me hier op de Ramblas”, maar daarvoor ontbrak de schaduw van de bomen die er in Barcelona wel is. Er voor het eerst wel bij: een fel opgemerkte PVDA-stand van de plaatselijke basisgroep.

Nieuws

J DE, (Jacobs Douwe Egberts) wil 274 werknemers de deur uit, maar maakte in 2015 14 miljoen€ netto winst. (Bron: top 1000 van Trends). Waar blijft een wet die alle ontslagen verbiedt in winstgevende bedrijven in gans belgie?

Donderdagavond 15/9 in HLN:
“Jacobs Douwe Egberts ziet geen toekomst meer in zijn fabriek in Grimbergen. Het koffiebedrijf heeft donderdagmorgen 15/09 tijdens een ondernemingsraad de intentie bekendgemaakt om de site te sluiten.”

Nieuws

Danny Carleer maakt deel uit van de Kortenbergse PVDA-basisgroep. Hij schreef artikels en was ook columnist voor Solidair en is gekend als initiatiefnemer van de website openbarebank.be. Hij werkte mee aan verschillende boeken en verrast ons nu met een sportboek “De geschiedenis van het voetbal in Erps-Kwerps”.

Je schrijft vaak financiëel-economische artikels. Nu ben je er plots met een voetbalboek, Leg eens uit?

Nieuws

Tal van monumenten en beeldhouwwerken in Leuven vertellen een stuk geschiedenis van de sociale strijd in de stad. Vrijdagavond 26 augustus gaven vijftien belangstellenden present voor een boeiende georganiseerde wandeling langs zeven van dergelijke ankerpunten. Een geslaagd initiatief van de PVDA­basisgroep van Heverlee.

Nieuws

Van vrijdagavond tot zondagavond is het programma van ManiFiesta om duimen en vingers bij af te likken. Toch willen we hier even de nadruk leggen op het zondagprogramma

Zaterdag 17 september

Doorlopend wandeling langs de Leuvense huizenmarkt

11u Samenkomst, ontmoeting vrienden en collega's rond de luchthaven
12u30 -14u Live Piano
14u Te huur, te koop... te duur:
schrijf jouw boodschap op onze affiches
16u-17u Live Piano
17u-17u30 Comedy show Pat Bruggeman:
een blik op de actuele politieke situatie
vanuit het dierenrijk: "De Pinguin ontmoet..."
18u-20u zachte muziek

Nieuws

Het gaat de laatste tijd nogal vaak over ‘onze normen en waarden’. En hoe die beter zijn dan die van een ander. Ik heb dat altijd een beetje een vreemd begrip gevonden, ‘onze’ normen en waarden. Vooral omdat ik niet zo goed weet waar die ‘ons’ dan precies op slaat. Maar ik probeer toch even.