Nieuws

Geneeskunde voor het Volk en Solidair organiseren voor de zevende keer het Feest van de Solidariteit.

Voor de eerste keer over een heel weekend gespreid en met een spetterende openingsavond: een exclusief optreden van Manu Chao.

Nieuws

PVDA vraagt een heropening van stations op de lijnen Leuven-Aarschot-Diest en Leuven-Tienen-Landen zoals die van Lovenjoel (Bierbeek) en Kumtich (Tienen) met voldoende overstapparkings. Dat zou autopendelaars overtuigen om voor de trein te kiezen in plaats van voor de file. Een nieuw treinstation in Haasrode zorgt ervoor dat de bedrijventerreinen rondom beter toegankelijk worden. Daarvoor is een tegenovergestelde visie nodig van huidige besparingsbeleid bij de NMBS.

Niet minder, maar meer treinen

Beste Torfs,

Nadat we Bourgeois op typische N-VA wijze Vlamingen en Walen zagen verdelen, besloot u gisteren in L'Avenir de jongeren en ouderen te verdelen, maar ook de vakbonden en de klimaatbeweging. Een valse tegenstelling die u probeert te projecteren op de sociaal-economische en politieke malaise in dit land. Deze verdeling is even problematisch en gevaarlijk als de communautaire opsplitsing.

Nieuws

Gemeenteraad van Halle stemt motie ‘Halle TTIP vrij’.

Begin april 2016 stonden de bezoekers aan de zaterdagmarkt te Halle plots oog in oog met een enorm paard. Een kolossaal paard van 8 meter hoog beheerste de Grote Markt. Wat was er aan de hand?

Nieuws

Uplace is zijn bouwvergunning nog maar net kwijt, of er is al sprake dat de Vlaamse Regering hen een nieuwe vergunning kan bezorgen.
Voer de druk op bij de Vlaamse Regering door dit bericht te delen.

"Een België zonder Uplace is beter voor de gezondheid, voor de mobiliteit en voor de lokale middenstand" stelt Sander Vandecapelle

(op facebook PVDA Vlaams-Brabant)

Nieuws

Stad Leuven zet haar heksenjacht tegen fietsers verder. Het bestuur heeft nu zelfs beslist om een GAS-boete van 55 euro aan te rekenen voor ‘verkeerd gestalde fietsen’. Zo wordt de boete voor een verkeerd gestalde fiets hoger dan voor een verkeerd geparkeerde auto. En zo laat het stadsbestuur haar ware gelaat zien. Ze ziet de fietsersbond, en bij uitbreiding de fietser in Leuven, als vijand. Voor koning auto heeft ze meer begrip. Die krijgt er nog een grote – overbodige – parking bij op de Bruul. De stad moet haar prioriteiten omgooien en van Leuven een fietsstad maken.

Nieuws

Een 40­-tal ACV militanten hebben vandaag (op 23 juni) op ludieke wijze actie gevoerd aan de ingang van de luchthaven op Zaventem.

Nieuws

Wanneer een wet die afdankingen verbiedt in winstgevende bedrijven?

gelezen op fb PVDA Vlaams-Brabant

Op twee weken tijd werden er 23 inwoners van Vlaams-Brabant lid van de PVDA. Een warm welkom aan deze nieuwe leden en meteen een al even warme oproep om lid te worden van de partij van de hoop en van het verzet. #thetimeisnow

Lid worden? Dat kan in 1 muisklik:https://secure.pvdaptb.be/lid-worden

Nieuws

De groep Welzijn en Gezondheid van de PVDA Vlaams-Brabant deed een bevraging bij een veertigtal mensen in de zorg over de fameuze plannen van de Vlaamse regering om de wachtlijsten in de zorg weg te werken. Ze noteerden veel kritische bedenkingen.