Nieuws

Geneeskunde voor het Volk en Solidair organiseren voor de zevende keer het Feest van de Solidariteit.

Voor de eerste keer over een heel weekend gespreid en met een spetterende openingsavond: een exclusief optreden van Manu Chao.

Nieuws

Tal van monumenten en beeldhouwwerken in Leuven vertellen een stuk geschiedenis van de sociale strijd in de stad. Vrijdagavond 26 augustus gaven vijftien belangstellenden present voor een boeiende georganiseerde wandeling langs zeven van dergelijke ankerpunten. Een geslaagd initiatief van de PVDA­basisgroep van Heverlee.

Nieuws

Van vrijdagavond tot zondagavond is het programma van ManiFiesta om duimen en vingers bij af te likken. Toch willen we hier even de nadruk leggen op het zondagprogramma

Zaterdag 17 september

Doorlopend wandeling langs de Leuvense huizenmarkt

11u Samenkomst, ontmoeting vrienden en collega's rond de luchthaven
12u30 -14u Live Piano
14u Te huur, te koop... te duur:
schrijf jouw boodschap op onze affiches
16u-17u Live Piano
17u-17u30 Comedy show Pat Bruggeman:
een blik op de actuele politieke situatie
vanuit het dierenrijk: "De Pinguin ontmoet..."
18u-20u zachte muziek

Nieuws

Het gaat de laatste tijd nogal vaak over ‘onze normen en waarden’. En hoe die beter zijn dan die van een ander. Ik heb dat altijd een beetje een vreemd begrip gevonden, ‘onze’ normen en waarden. Vooral omdat ik niet zo goed weet waar die ‘ons’ dan precies op slaat. Maar ik probeer toch even.

Nieuws

“We moeten ManiFiesta bij een breder publiek in Aarschot bekend maken”, hadden ze besloten op de bijeenkomst van de plaatselijke PVDA-basisgroep.

En donderdag 25 augustus was het zover. Met een promotiestand stonden ze tussen de kramen van de markt. En verdeelden er honderden flyers en een paar tientallen programmabrochures.

Nieuws

"Universiteiten moeten maximaal samenwerken met bedrijven." Dat liet Alain Verschoren, afscheidnemend rector van de Universiteit Antwerpen, gisteren verstaan in De Standaard. "De toekomst van ons hoger onderwijs is te belangrijk over te laten aan de liefdadigheid van grote bedrijven." reageert Seppe De Meulder, nationaal verantwoordelijke van Comac, studentenbeweging van de PVDA.

Nieuws

PVDA vraagt een heropening van stations op de lijnen Leuven-Aarschot-Diest en Leuven-Tienen-Landen zoals die van Lovenjoel (Bierbeek) en Kumtich (Tienen) met voldoende overstapparkings. Dat zou autopendelaars overtuigen om voor de trein te kiezen in plaats van voor de file. Een nieuw treinstation in Haasrode zorgt ervoor dat de bedrijventerreinen rondom beter toegankelijk worden. Daarvoor is een tegenovergestelde visie nodig van huidige besparingsbeleid bij de NMBS.

Niet minder, maar meer treinen

Beste Torfs,

Nadat we Bourgeois op typische N-VA wijze Vlamingen en Walen zagen verdelen, besloot u gisteren in L'Avenir de jongeren en ouderen te verdelen, maar ook de vakbonden en de klimaatbeweging. Een valse tegenstelling die u probeert te projecteren op de sociaal-economische en politieke malaise in dit land. Deze verdeling is even problematisch en gevaarlijk als de communautaire opsplitsing.

Nieuws

Gemeenteraad van Halle stemt motie ‘Halle TTIP vrij’.

Begin april 2016 stonden de bezoekers aan de zaterdagmarkt te Halle plots oog in oog met een enorm paard. Een kolossaal paard van 8 meter hoog beheerste de Grote Markt. Wat was er aan de hand?