Nieuws

In het gemeenterapport van Het Nieuwsblad wordt bevestigd dat de Leuvenaar de betaalbaarheid van woningen als slechtste punt beoordeelt. Sander Vandecapelle, voorzitter van PVDA Leuven, betreurt het pessimisme van het stadsbestuur om zelf de handen uit de mouwen te steken om de wooncrisis aan te pakken. Met PVDA willen we het goede voorbeeld tonen en starten een burgerinitiatief.

Nieuws

Sander Barrez, schreef deze opmerkelijk opinie

Sinds het begin van the war on terror is het aantal doden door toedoen van terrorisme gestegen met 4.500 procent. Een schrikbarend cijfer. Hebben we dan helemaal geen vooruitgang geboekt of zit hier iets anders achter?

Nieuws

De vrouw die op haar eentje het Vlaams Belang trotseerde met haar bordje 'Wij zijn mensen, geen onmensen' kreeg op de PVDA­nieuwjaarsreceptie het 'Rood Fonske 2015' uit de handen van Tine Van Rompuy. Marianne was een van de blikvangers op de nieuwjaarsreceptie van de PVDA in het STUK in Leuven.

Nieuws

Als ‘het spoor’ staakt, voelt men dat ook in de scholen: kinderen geraken niet op tijd of helemaal niet in hun klas. Ouders en leraren geraken niet op hun werk en er wordt massaal gemord in de lerarenkamer. De verwijten aan het adres van de oubollige, conservatieve vakbonden zijn niet uit de lucht.

Nieuws

In september van dit schooljaar ging het M-decreet in voege. Een grote vernieuwing, zo werd het toch genoemd. Maar eigenlijk ging het over een besparingsmaatregel. Dat blijkt duidelijk na een eerste trimester. En tegelijk is er nog steeds niet de juiste ondersteuning die scholen nodig hebben om echt aan inclusie te kunnen doen.

Een andere visie op beperking

In 2009 ondertekende en ratificeerde Vlaanderen het VN-verdrag van 13 december 2006 inzake de rechten van personen met een handicap.

Nieuws

Voor de derde keer wordt op de nieuwjaarsreceptie van PVDA Vlaams-Brabant (arrondissement Leuven) op zaterdag 23-1-2016, het 'Rood Fonske 2015' uitgereikt.

Iedereen kan zijn stem uitbrengen en bepalen wie het Rood Fonske 2015 krijgt
We stellen je hier de zesde genomineerde (en later alle andere) voor...

Reeks ROB 'de nieuwe start'

Een jury nomineerde 6 kandidaten.
Iedereen kan zijn stem uitbrengen en bepalen wie het Rood Fonske 2015 krijgt.
We stellen je hier de vijfde genomineerde (en later alle andere) voor...

De Vlaspit Scherpenheuvel

Nieuws

De prijs gaat naar die persoon of organisatie uit het oosten van Vlaams-Brabant die zich het meest verdienstelijk maakte voor de samenleving. Een jury nomineerde 6 kandidaten. Iedereen kan zijn stem uitbrengen en bepalen wie het Rood Fonske 2015 krijgt. We stellen je hier de vierde genomineerde (en later alle andere) voor...

Marianne Vervoort uit Scherpenheuvel

Nieuws

De prijs gaat naar die persoon of organisatie uit het oosten van Vlaams-Brabant die zich het meest verdienstelijk maakte voor de samenleving. Een jury nomineerde 6 kandidaten. Iedereen kan zijn stem uitbrengen en bepalen wie het Rood Fonske 2015 krijgt. We stellen je hier de derde genomineerde (en later de drie andere) voor...

Vrijwilligers Oostrem Herent

Nieuws

Voor de derde keer wordt op de nieuwjaarsreceptie van PVDA Vlaams-Brabant (arrondissement Leuven) op zaterdag 23-1-2016, het 'Rood Fonske 2015' uitgereikt.

De prijs gaat naar die persoon of organisatie uit het oosten van Vlaams-Brabant die zich het meest verdienstelijk maakte voor de samenleving.
Een jury nomineerde 6 kandidaten.
Iedereen kan zijn stem uitbrengen en bepalen wie het Rood Fonske 2015 krijgt.
We stellen je hier de tweede genomineerde (en later alle andere) voor...

Fietsersbond Vlaams-Brabant