Nieuws

Een 40­-tal ACV militanten hebben vandaag (op 23 juni) op ludieke wijze actie gevoerd aan de ingang van de luchthaven op Zaventem.

Nieuws

Wanneer een wet die afdankingen verbiedt in winstgevende bedrijven?

gelezen op fb PVDA Vlaams-Brabant

Op twee weken tijd werden er 23 inwoners van Vlaams-Brabant lid van de PVDA. Een warm welkom aan deze nieuwe leden en meteen een al even warme oproep om lid te worden van de partij van de hoop en van het verzet. #thetimeisnow

Lid worden? Dat kan in 1 muisklik:https://secure.pvdaptb.be/lid-worden

Nieuws

De groep Welzijn en Gezondheid van de PVDA Vlaams-Brabant deed een bevraging bij een veertigtal mensen in de zorg over de fameuze plannen van de Vlaamse regering om de wachtlijsten in de zorg weg te werken. Ze noteerden veel kritische bedenkingen.

Nieuws

In de vakken die ik aan uw universiteit volgde, leerde ik de zaken steeds in hun context te plaatsen en te focussen op de oorzaken van problemen. Het is goed dat u bezorgd bent om het vervoer van uw studenten. Het verbaast mij echter dat u met geen woord rept over de échte oorzaak van de staking: het besparingsplan van 3 miljard euro bij de NMBS.

Geachte rector,

Nieuws

Eind mei werden 35.000 exemplaren geleverd van de tweede editie van 't Frank Blad in het PVDA-secretariaat.

Nieuws

Leuven moet wat meer ambitie hebben en creatief het stop-principe toepassen in het mobiliteitsbeleid van de stad. Het stop-principe geeft voorrang aan stappers, dan de trappers, vervolgens het openbaar vervoer en tenslotte de privéwagens.

Nieuws

Freya en Alex van de Tiense PVDA­basisgroep trokken afgelopen weken drie maal naar de markt om handtekeningen tegen de Turteltaks op te halen, onder vrienden ook wel 'turtelen' genoemd. Toen ze na afloop de petities telden kwamen ze aan 138!

Nieuws

Met een artikel in het Nieuwsblad (20/5/2015) en een standpunt op de Leuvense sp.a-website wees sp.a- schepen van onderwijs Ridouani onlangs op de stilaan problematische situatie in het Leuvense katholiek secundair onderwijs.