Nieuws

Ik zal het hopelijk weten op 2 mei 2016 om 9u (wie dat wenst mag ook komen luisteren, nu maandag in de politierechtbank in de Eerste Kamer op Smoldersplein 5 in Leuven)?

Nieuws

Als we sociale media mogen geloven, zal er veel volk komen naar het solidariteitsfeest van PVDA Leuven.

Meer dan 500 personen geven aan te komen voor de derde editie. Nog eens 3000 tonen interesse. Onze succesformule van muziek, democratische prijzen, speeches van syndicalisten en wereldkeuken slaagt blijkbaar aan, stelt voorzitter Sander Vandecapelle. Met mooi weer zou het de Becker Remyplein in Kessel­Lo wel eens vol kunnen staan. Hierbij de facebooklink

Nieuws

De wonden van de bomaanslagen zullen nooit helemaal geheeld raken. Intussen heeft de regering zware maatregelen genomen. Zo wil de regering ons tot 45u per week en 9u per dag laten werken in drukke periodes. Ook op de luchthaven.

De mensen van G4S, die met een 1000-tal op de luchthaven veiligheids-en bewakingsopdrachten op zich nemen, hebben heel wat ervaring met verhoogde flexibiliteit en werkdruk. Solidairport sprak met enkelen van hen. Hun getuigenissen zijn verhelderend.

Nieuws

Op zondag 24 april mobiliseert de Belgische vredesbeweging en roept ze op om in Brussel te betogen tegen de aankoop van gevechtsvliegtuigen. Vorige week kwamen Ludo De Brabander (Vrede vzw), Tom Sauer (prof internationale politiek UA ) en Lars Van Densen (intal) ons in Leuven overtuigen van de inzet.

Nieuws

Er was grote belangstelling voor het kopstukkendebat dat op dinsdag 12 april in het auditorium Max Weber in Leuven doorging. Voornamelijk ­ maar niet uitsluitend – studenten konden twee uur een boeiend en constructief debat volgen over de overeenkomsten en de verschillen tussen PVDA, Groen en sp.a.

Nieuws

Vorige zaterdag 16 april trokken we in 3 steden de wijken in: in Leuven, Vilvoorde en Aarschot.

Nieuws

In de loop van enkele maanden liet De Morgen twee keer tegenstanders van de vaste benoeming in het onderwijs aan het woord.

Eerst op 20 januari na een rondvraag van liberale politica Ann Brusseel en  daarna op 15 maart  een groep schooldirecteurs, ondervraagd door de onderwijskoepel van Steden en Gemeenten.

Twee keer was de poll die De Morgen eraan koppelde een duidelijk statement voor het behoud van de vaste benoeming: eerst met 58 % voorstanders van het behoud (10549 deelnemers aan de poll) en de tweede keer  71 % van de 5579 deelnemers.

Nieuws

Sander Barrez (PVDA) probeert de bewoners te helpen.

“Dat zoiets in deze tijden nog kan, is schrijnend”, zegt hij in Het Nieuwsblad. “We roepen de overheden op om hier iets aan te doen. De eigenaar van dit gebouw is een huisjesmelker die al jaren zijn wanpraktijken kan uitoefenen. Deze man moet gestopt worden.”

Hierbij he tartikel dat gisteren 13-04 in het Nieuwsblad verscheen.

Nieuws

We zijn op bezoek bij Saïd en Karim in Dilbeek. Met elf andere bewoners huren zij een omgebouwde paardenstal in een erbarmelijke staat. Van het verhaal dat zij met de wereld willen delen gaan je haren rechtstaan. Met de Partij Van De arbeid (PVDA) werken we mee aan een menselijke oplossing.

Nieuws

Comac, jongerenbeweging van de PVDA, haalde samen met onder andere Masereelfonds, Colora-festival, Leuven students for refugees en KU Leuven feminist society 600 euro op voor vluchtelingen op een benefietavond in november.

Vrijdag overhandigden we de som van 600 euro aan het vluchtelingenhuis in Wilsele, Solidarity for All, Vriendschap zonder Grenzen en een solidariteitsorganisatie met sans-papiers. "Het was een succesvolle avond die aantoont dat er veel solidariteit bestaat met de vluchtelingen” zegt Wouter Vanduffel van Comac Leuven.