In debat met Bleri Lleshi

Worden we op school overspoeld door vluchtelingen? Hoe ga je om met diversiteit in de klas? Is racisme eigenlijk heel gewoon? Hoe pak je als leerling of leerkracht ongelijkheid aan? Welke rol speelt politiek in het gelijkekansendebat?

Op vrijdag 7 december 2018 nodigt de Basisgroep Onderwijs PVDA Vlaams Brabant Bleri Lleshi uit om hierover in debat te gaan.
Bleri Lleshi is politiek filosoof, jongerenwerker in Brussel, docent aan de UCLL, dj en veelgevraagd spreker. In zijn meest recente boek 'De kracht van hoop' verweeft Lleshi inspirerende voorbeelden van vandaag met het leven en denken van Martin Luther King. Hij laat zien hoe we van onderuit macht kunnen opbouwen en hoop mogelijk maken.
Bleri Lleshi is een vurig bestrijder van racisme en onderzoekt thema's als sociale ongelijkheid, interculturaliteit, jongeren en identiteit.
We laten ook Line De Witte aan het woord. Line is leerkracht en is ons eerste PVDA-gemeenteraadslid in Leuven.
Hoe denkt onze partij over deze thema's? Willen we open grenzen?
Wat kan de politiek doen om ongelijkheid en racisme te bestrijden? Zijn politiek en onderwijs te combineren?
Iedereen welkom op 7 december 2018 om 19u. Democratisch geprijsde hapjes en drankjes staan klaar.
Waar? Stelplaats - Vuurkruisenlaan Leuven (vlakbij het station - ingang naast Novotel)
Ingang: 3 euro - gratis voor studenten en werkzoekenden
WANNEER
7 december 2018 om 19u00 - 22u00
WAAR
Stelplaats
Vuurkruisenlaan
Leuven
Google map en route

Kom je?

Door dit formulier te verzenden verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Schrijf als eerste een commentaar

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.