Boekvoorstelling van Lise Vandecasteele

banner visual LISA-DIEST_

"Wassen, plassen, slapen, klaar" De crisis in de zorg en hoe eruit te raken.

Maak de wervelende boekvoorstelling mee, met getuigenissen van op de werkvloer, multimedia en muziek van Dress vocal.

Presentatrice Andrea Croonenberghs gaat in gesprek met Lise zelf, maar ook met Frank Hoste (gewestelijk secretaris ACOD LRB Limburg), Saïda Isbai (secretaris ACV Puls), Hilde Blommaert (verpleegkundige ouderenzorg), Els Tuyls (kinderopvang, voorzitster Zelle Leuven) en met een speciale boodschap van Jeanne Devos (maatschappij, genomineerde voor de Nobelprijs voor de Vrede)

>  Dinsdag 6 februari van 20u tot 22u (deuren open om 19u)

>  Begijnhof, Infirmeriestraat z/n te Diest (parkeren aan parking Halve Maan)

>  Gratis, maar verplicht inschrijven hieronder

>  Signeersessie na de voorstelling

In het boek schetst Lise Vandecasteele de benarde toestand van de kinderopvang en ouderenzorg, en het protest daartegen. De regering reduceert zorg steevast tot een ‘kostenpost’, en dat verwoest veel. Maar het protest groeit. Mensen willen graag goed zorgen, het maakt ons tot wat we zijn als mens. Wassen, plassen, slapen, klaar. Van de kinderopvang tot de ouderenzorg, zorgen voelt vaak aan als bandwerk. Het boek van Lise Vandecasteele gaat over de crisis in de zorg en hoe we daaruit geraken.

We vormen al sinds ons prille ontstaan een samen-leving. In ons eentje redden we het niet.

Lise verweeft verhalen van op de werkvloer met haar eigen ervaringen als activiste, huisarts en volksvertegenwoordigster, moeder en kleindochter. Aan de hand van concrete voorbeelden toont ze dat het ook anders kan. Een beklijvend verhaal over de kloof tussen mensen en ministers, maar vooral over het grote hart en het koppige verzet van de zorg.

Schrijf je in