Nieuws - PVDA Vlaams-Brabant

Landen - Vlaams-Brabant

Geschreven door Admin | 20 april 2022

IDEEËN VOOR EEN STAD OP MENSENMAAT

Beeld je een stad in waar armoede geen kans heeft. Een stad waar iedereen meetelt. Beeld je een stad in waar ook naar de inwoners geluisterd wordt als er grote projecten gepland worden. Een stad waar kinderen veilig naar school kunnen fietsen. Een stad met veel groen en bossen, die voor veel verfrissing zorgt. Die niet verstikt, maar ademt en waar het verkeer niet in de knoop zit. Beeld je een stad in waar je je afval aan een lager tarief kwijt kan en zwerfvuil tot het verleden behoort. Een stad waar rekening gehouden wordt met de jeugd, de senioren en de anders-validen.

Dat zijn niet alleen onze dromen. Het zijn de dromen van de meer dan 200 Landenaren met wie we in dialoog gingen in onze Grote Bevraging. De afgelopen maanden trokken we met de PVDA van deur tot deur op verschillende plaatsen in Landen en deelgemeenten. We vroegen wat er anders en beter kan en moet. Want democratie begint met het luisteren naar de mensen.

Dit is geen utopie, maar een dringende noodzaak om de prioriteiten opnieuw juist te stellen.

Om de stad niet te laten draaien op maat van de grootverdieners, maar op maat van de werkende mensen, van de jongeren en van mensen die het moeilijk hebben. Dit is het programma van iedereen die opkomt voor een stad op mensenmaat.

Rudi Scalais, lijsttrekker PVDA Landen

Volg ons op Facebook