Versterk mee de solidariteitsgolf

De PVDA is een 'partij van doeners' en in tijden van corona steken wij de handen uit de mouwen. Op verschillende plaatsen in Vlaams-Brabant zetten wij campagnes op om anderen te helpen om mee de golf van solidariteit te versterken.

Afstandsleren doe je met een computer

Toen de scholen dichtgingen, werd duidelijk dat heel wat jongeren niet beschikten over een computer en daardoor niet in staat waren deel te nemen aan afstandsleren. Ze werden uitgesloten uit het schoolsysteem omdat ze geen extra computer konden veroorloven of ouders moesten diep in de buidel tasten om toch tegemoet te kunnen komen. De Vlaamse regering beloofde een laptop voor al deze leerlingen. Tot de dag van vandaag is deze belofte niet ingelost. Wij nemen dus zelf het initiatief om die leerlingen te helpen.

We zullen laptops inzamelen voor jongeren in Vilvoorde en Dilbeek. Wie een laptop op overschot heeft, kan deze schenken aan ons. Wij zullen de laptops schoonmaken en gebruiksklaar maken. Je kan de laptops zelf komen brengen naar de secretariaten van Leuven of Vilvoorde of we komen ze ophalen. Je kan uiteraard ook helpen laptops klaar maken, ophalen en verdelen.

Een geslaagd eindejaar voor iedereen

De coronacrisis hakt economisch zwaar in op veel gezinnen. Technische werkloosheid, sluiting of ziekte wegen door op het einde van de maand. En dan komt er die dure maand december nog aan. De maand van de eindejaarsfeesten en wie kinderen heeft, weet wat dat betekent. Veel kinderen hebben er een bewogen jaar opzitten en we willen elk kind de mogelijkheid geven om het jaar af te sluiten met een lichtpunt. We zamelen speelgoed in voor kinderen die het thuis niet breed hebben. Voor de ouders creëren we op die manier ademruimte.

Heb je speelgoed rondslingeren waar je kinderen niet meer naar omkijken? Je kan het dan nu schenken en wij bezorgen het aan kinderen in Diest, Scherpenheuvel-Zichem, Halle, Sint-Pieters-Leeuw en Beersel. Ook speelgoed kan je naar de secretariaten brengen of laten ophalen. We zoeken ook mensen om speelgoed te ontsmetten en in te pakken, speelgoed te gaan ophalen en te verdelen.

7 dagen op 7 soep

Op zondag zijn alle sociale restaurants in Leuven gesloten. In samenwerking met Samenlevingsopbouw, Solidarity 4 All en met medewerking van Bakkerij Korst, de Sociale Kruidenier (soli koop) en Robin Food zullen wij in dit gat springen. Ook op zondag zijn er tenslotte mensen die nood hebben aan eten en een babbel. Daarom zullen we soep uitdelen, maar we verdelen ook speelgoed en kleren. Mensen kunnen ook met hun problemen komen dan verwijzen we hen door naar de juiste dienst.De soepbedeling zal vanaf 1 november, elke zondag doorgaan tussen 16u en 18u in HAL 5.

Wil je zelf soep verdelen of soep maken? Of wil je kleren en speelgoed schenken? Dan is jouw hulp meer dan welkom.

Bel mee en laat van ons horen

We vallen meer en meer terug op onze eigen bubbel en het sociaal contact neemt af. De nood aan een babbel groeit en een telefoontje kan wonderen doen. Wij bellen mensen op om te vragen hoe het met hun gaat en geven hen de kans hun hart te luchten. Jij wilt al meedoen met ons, maar er zijn nog velen anderen die niet weten hoe ze kunnen helpen, ook hen vragen we om onze golf mee te versterken. We gebruiken een goed programma om mensen om op te bellen waarvoor je enkel een computer nodig hebt en zelf gen kosten mee hebt.

Maak lawaai voor de zorg

Organiseer elke vrijdag mee een potten -en pannenconcert in jouw straat. Wij komen graag meedoen en helpen.

Doe zelf mee

Wij geven jou de mogelijkheid om mee deze solidariteitsgolf te versterken. Klik op jouw gemeente of regio en kijk hoe jij kan mee doen of iets schenken..

LEUVEN (SOEPBEDELING)

LEUVEN (POTTEN -EN PANNENCONCERT)